CPA apskaičiavimas. CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI ir kitų terminų paaiškinimas

  • 21.05.2020

Kaip ir bet kuriame profesinę veiklą, internetinėje rinkodaroje yra daug terminų ir apibrėžimų, kurie padeda specialistams greitai orientuotis savo darbe, atlikti skaičiavimus ir atlikti reklamos analizę. Vartotojams, neturintiems patirties, daugelis terminų ne visada yra akivaizdūs, todėl mūsų šiandieniniame straipsnyje mes iššifruosime pagrindinius interneto rinkodaros specialistų apibrėžimus ir formules bei pasakysime, kur jie gali ir turėtų būti taikomi.


Jūsų patogumui savo straipsnį suskirstėme į blokus:

Sąnaudų apskaičiavimo terminai ir formulės


Dabar supažindinsime jus su sąlygomis:


PR (paspaudimų rodiklis)- reklamos paspaudimų rodiklis. Apskaičiuojamas kaip paspaudimų skaičiaus procentas nuo skelbimo parodymų skaičiaus. PR naudojamas reklamos kampanijos efektyvumui nustatyti.


Formulė: PR = (paspaudimų skaičius / parodymų skaičius) * 100 %

MUP(kainaperspustelėkite) – kaina, kurią reklamuotojas moka už skelbimo spustelėjimą ir apsilankymą svetainėje. MUP padeda įvertinti reklamos kampanijos efektyvumą ir koreguoti pasiūlymus. MUP rodikliui įtakos turi keli veiksniai – pati reklama, jos kokybės balas (PR), rodymo regionas, laikas, konkurentai, rodantys skelbimus pagal tas pačias raktines frazes.


CPA (kainaperveiksmas)– veiksmo reklamuotojo svetainėje kaina. IN tokiu atveju Reklamos užsakovas pats nusprendžia, ką priimti kaip naudingą veiksmą. Tai gali būti „Apsilankykite kontaktų puslapyje“ arba „Pateikti formą Atsiliepimas“ Šis terminas taip pat gali apimti apibrėžimą CPL (kainapervadovauti)– tai kaina vienam potencialiam klientui, kuris paliko savo kontaktus arba susisiekė su reklamuotoju kitu patogiu būdu.



Norint teisingai sekti naudingus veiksmus, reikia nustatyti tikslą Google Analytics ar kitoje analizės sistemoje, kurioje bus skaičiuojami duomenys.


Taip pat yra automatinio CPA rodiklio skaičiavimo paslaugų – tokių kaip K-50, Roistat ir kt.

CPS (kainauž pardavimą) – 1 apmokėto prekių/paslaugų užsakymo iš reklamos šaltinių kaina. CPS skaičiavimas patogus internetinėms parduotuvėms su mokėjimas internetu. Likusiam atvejui reikalinga visapusiška analizės sistema su CRM integracija. CPS padės koreguoti reklamos biudžetus ir pagerinti jos efektyvumą.

CPO (užsakymo kaina)- 1 prekių/paslaugų užsakymo kaina. Skirtumas tas, kad paprastai CPO atsižvelgia į visus užsakymus, įskaitant neapmokėtus.


MUT (mokestis per tūkstantmetį) – mokestis už 1000 parodymų, apibrėžimas tiems reklamuotojams, kuriems svarbu perteikti reklaminę žinutę galutiniam vartotojui, nekreipiant dėmesio į reklamos paspaudimus ir mokėti tik už 1000 parodymų.


Formulė: MUT = reklamos kaina / laukiamų kontaktų skaičius * 1000

CPI (mokestis už įdiegimą)– mobiliosios aplikacijos įdiegimo kaina. CPI skaičiavimas naudingas reklamuotojams, kurių produktas yra mobiliosios programos. VKI indikatorius apskaičiuoja vienos programos diegimo kainą.


Aukščiau pateiktos sąlygos padės sekti reklaminių kampanijų efektyvumą, pasirinkti sau geriausius reklamos modelius, taip pat kontroliuoti ir koreguoti reklamos biudžetą.

Pelno apskaičiavimo terminai ir formulės

Suskaičiavus išlaidas kiekvienam verslininkui ateina įdomiausia dalis – pelno skaičiavimas. Žemiau rasite formules ir apibrėžimus, kurie taps jūsų ištikimais padėjėjais.

Reklamos išlaidos pardavimui (A/S)– reklamos efektyvumo nustatymas. Naudodami paprastą A/S formulę galite apskaičiuoti reklamuojamo produkto/paslaugos pelną, atėmus išlaidas, skirtas šio produkto/paslaugos palaikymui. Paprastai rodiklis skaičiuojamas įmonės metiniam arba ataskaitiniam laikotarpiui.


Skelbimo išlaidų grąža (ROAS)- apibrėžimas, padedantis apskaičiuoti, kiek pelno gavote iš reklaminių kampanijų. Pavyzdžiui, iš reklamos uždirbote 100 000 rublių, o reklamai išleidote 30 000 rublių. Mes apskaičiuojame: 100 000/30 000 = 3,3 rubliai. gavote iš kiekvieno reklamai išleisto 1 rublio.


Formulė: ROAS = pelnas/išlaidos reklamos kanaluose


IG (investicijų grąža) Ir ROMI (rinkodaros investicijų grąža) skiriasi nuo SIG išlaidų dalies dydžiu. ROMI (ROI) atsižvelgia į visas rinkodaros išlaidas, o ne tik į reklamos kanalus (pavyzdžiui, svetainės sukūrimas, naujos reklamos kūrimas vaizdo reklamai ir pan.).


Formulė: ROMI (ROI) = pelnas / rinkodaros išlaidos


Reklamos mokesčiai iki maržos (A/M)– dar vienas apibrėžimas, padedantis įvertinti reklamos pelningumą, bet ne sąnaudas pelno, o sąnaudų santykyje su pelnu, atėmus prekės/paslaugos savikainą, tai yra grynąjį pelną iš investicijų.

EPC (pelnas už paspaudimą)- rodiklis panašus į MUP rodiklį, skirtumas tas, kad MUP yra kaina už paspaudimą, o EPC yra pelnas iš 100 arba 1000 paspaudimų.


Formulė: EPS = (uždarbis / paspaudimų skaičius) * 100 (arba 1000)

LTV (viso laikotarpio vertė)– tai bendras įmonės pelnas, gautas iš vieno kliento už visą darbo su juo laiką. Rodiklis leidžia aiškiai suprasti investicijų į vieną pritrauktą klientą grąžą.


Formulė: LTV = pajamos iš 1 kliento per visą bendradarbiavimo laikotarpį - kliento pritraukimo ir išlaikymo kaštai.

KPI– tai pagrindinis rodiklis, leidžiantis įvertinti savo veiklą siekiant užsibrėžtų tikslų. KPI nustatomas individualiai su specialistu ir reklamuotoju, pagal esamus ir norimus rodiklius.

Šiame straipsnyje stengėmės kuo išsamiau pakalbėti apie pagrindinius interneto rinkodaros terminus ir formules, kad galėtumėte įvertinti Dabartinė situacija savo reklamines kampanijas, taip pat suprasti rinkodaros specialistų kalbą. Geriausi linkėjimai Jums!


Greitai pasimatysime!

IG yra vienas pagrindinių srauto arbitražo rodiklių, antras pagal svarbą po pelno.

Pradėjus reklaminę kampaniją, IG yra pagrindinė žvaigždė, vedanti žiniatinklio valdytoją prie pajamų. Ir visi tolimesni filialo veiksmai priklauso nuo to, kaip ryškiai dega ši žvaigždė: ar tai apyvartos didinimas, kūrybinių kūrinių pertvarkymas, požiūrio keitimas ar srauto stabdymas.

IG CPA rinkodaros srityje yra...

ROI (iš anglų kalbos investicijų grąža) yra finansinis santykis investicijų grąža, iliustruojanti reklaminės kampanijos pelningumo ar nuostolių lygį.

Skaičiavimo formulė

ROI rodiklis – tai pelno sumos atėmus investicijas ir investicijų sumos santykis. Paprastai IG išreiškiama procentais. Pagal formulę tai atrodo taip:

IG = (pajamos – išlaidos) / išlaidos × 100, Kur

  • Pajamos – tai atlygis, sukauptas CPA tinkle pagal reklaminės kampanijos rezultatus;
  • Išlaidos yra visos su reklamos kampanija susijusios išlaidos.
  • Reklamos įrašo kaina yra 200 rublių.
  • CPA tinklas skyrė atlygį už potencialius klientus - 500 rublių.

IG = (500–200) / 200 × 100 = 150 %

Čia svarbu pažymėti, kad IG gali turėti vertes nuo –100% iki plius begalybės. Neigiamos rodiklio reikšmės rodo, kad atlygis už reklaminę kampaniją buvo mažesnis už jos kainą.

Pavyzdžiui, jei pašto kaina yra 200 rublių. mes uždirbame tik 100 rublių, tada skaičiavimas bus toks:

IG = (100–200) / 200 × 100 = –50 %

Iš karto aišku, kad dėl to atgavome tik pusę investicijų ir atsidūrėme minusuose.

Taip pat yra situacija, vadinama „sujungti iki nulio“. Taip atsitinka, kai galutinės pajamos yra lygios išlaidoms – išleidote 200 rublių. ir uždirbo 200 rublių.

IG = (200–200) / 200 × 100 = 0 %

Ar kietąja valiuta, ar procentais, pelnas šiuo atveju bus lygus nuliui.

Blogiausia, kas gali nutikti, – iššvaistyti visus pinigus „koldūnų parduotuvėje“, už pastangas negaunant nieko, išskyrus neįkainojamą patirtį.

IG = (0–200) / 200 × 100 = –100 %

IG įgis mažiausią neigiamą reikšmę – –100%.

Silpniesiems tai puiki priežastis pulti į depresiją ir visam laikui pamiršti eismo arbitražą, o patyrusiems skelbimams tai tik paskata nudžiuginti, susikaupti, išanalizuoti rezultatą, pašalinti gedimo priežastį ir judėti toliau, bet teigiamai.

Aiškumo dėlei pakartosiu visas parinktis kartu:

Kas turi įtakos IG

Viskas. Taip, taip, aš nejuokauju.

Supraskite, kad IG yra galutinis viso jūsų atlikto darbo rezultatas, todėl kiekvienas ilgos nutekėjimo grandinės taškas neišvengiamai turi jam įtakos:

  • pasirinktas CPA tinklas;
  • kūrybos patrauklumas;
  • nukreipimo puslapio įkėlimo greitis;
  • reklamos kampanijos vykdymo laikas;
  • skambučių centro darbuotojų nuotaikos;
  • Ir taip toliau.

Tai leidžia daryti akivaizdžią išvadą, kad galite padidinti IG šimtu ir vienu būdu:

  • pasirinkti CPA tinklą su dideliais honorarais arba geresniu patvirtinimu;
  • išbandyti naujus skelbimus;
  • nukopijuokite nukreipimo puslapį į savo greitą prieglobą ir pritaikykite jį mobiliesiems įrenginiams;
  • išjungti reklamą „negyvuoju“ pasiūlymo laiku...

Tai yra, atlikite iš esmės įprastus arbitražo veiksmus, bet geriau nei vakar ir galų gale gaukite daugiau pelno rytoj nei šiandien.

Kaip kitaip padidinti IG

Labai greitai – viename iš šių straipsnių – pasidalinsiu savo paprastomis reklamos kampanijų optimizavimo gudrybėmis, tačiau kol kas „deginu“ svetainę, kuri garantuotai padidins jūsų IG 5–15%, priklausomai nuo to, kokio srauto šaltinio esate. šiuo metu dirba su.

Paslauga yra tikra „biudžeto taupymo priemonė“, leidžianti papildyti reklamos tinklų sąskaitas su pelnu iki 20%.

Šaltinių sąraše yra tokie „monstrai“, kaip „VKontakte“, „myTarget“, „MarketGid“, „Direct/ADVERT“, „Kadam“, „Recreativ“, „BodyClick“, „GetDirect“ ir „Airpush“, todėl šiandien galite užsiregistruoti paslaugoje ir pradėti pirkti mėgstamą srautą su malonia nuolaida.

Visagalis Excelis

Laikui bėgant tikrai išmoksite greitai įvertinti IG savo galva, tačiau norint surinkti tikslią statistiką, jums vis tiek prireiks kokio nors analitinės priemonės, pavyzdžiui, Excel ar bet kokio lygiaverčio.

„YouTube“ vaizdo įrašuose išsamiai papasakosiu apie šios programos naudojimo pagrindus, o aš tiesiog parodysiu, kaip turi atrodyti formulė IG skaičiavimo langelyje.

Kokia IG laikoma norma?

Pavadinimas šiek tiek provokuojantis, nes normos čia nėra ir būti negali. Kai kurie arbitražo prekiautojai yra gana patenkinti 20–30% IG, o kiti dirba tik per ryšius, kurių IG yra 100%.

Velnias yra tome.

Važiuojant mažu greičiu dirbti su maža IG „nuobodu“ ir pavojinga, nes uždarbis mažas, o bet koks eismo kokybės pasikeitimas teigiamą gali paversti neigiamu.

Atvirkščiai, turėdami didelį biudžetą, galite sau leisti prabangą pripildyti srautą principu „kol tai yra pliusas“ ir sustabdyti įmones ties kiek aukščiau nulio.

Taip atrodo praktikoje...

Nepaisant to, kad antrojo varianto IG yra penkis kartus mažesnė, realus pelnas buvo dvigubai didesnis. Štai kodėl reklamuotojai nori dirbti su didelėmis apimtimis su masiniais pasiūlymais – plačiai geografinei ir didelei tikslinei auditorijai.

Bet ką apie tai sako sausa statistika...

Kada sustabdyti eismą

Atrodytų, atsakymas akivaizdus: jei šiandien viskas klostosi teigiamai, bet jau aišku, kad rytoj bus neigiama, tada laikas sustoti.

„Šiandien“ ir „rytoj“ gali būti suprantama kaip valanda, diena ar savaitė, tai yra laikotarpis, per kurį žiūrite ir analizuojate statistiką.

Tačiau noriu priminti, kad nereikėtų laukti iki paskutinės minutės, nes minusas iš tikrųjų gali nepastebėti prilįsti ir atakuoti šiek tiek, kol IG neperžengs nulinės ribos.

Taip atsitinka todėl, kad analizuodami statistinius duomenis, žiniatinklio valdytojai, kaip taisyklė, atsižvelgia tik į srauto iš reklamos sąskaitų kaštus, ignoruodami papildomas prisijungimo išlaidas, tokias kaip domeno registracija, sekimo priemonės nuoma, komisiniai už lėšų išėmimą banko kortelė ir taip toliau sąraše.

Dėl to galite stebėti panašų vaizdą...

Pirmasis reklamuotojas atsižvelgė į visas išlaidas ir jau sustabdė eismą, nes laiku pamatė, kad ryšulė eis į minusą.

Antrasis reklamuotojas, palaimingai to nežinodamas, ir toliau pelno virtualią 11 % IG ir gauna „nuostabų pelną“.

Tai, žinoma, yra perdėtas pavyzdys, ir yra daug niuansų, kurių pasakoje neįmanoma aprašyti, tačiau svarbiausia, kad suprastumėte esmę ir nepamirštumėte papildomų pridėtinių išlaidų.

Žinoma, jei nuolat siurbiate pakankamais kiekiais, kurių IG yra 500% ar daugiau, tuomet neturėtumėte jaudintis dėl tokių smulkmenų, bet kažkas man sako, kad taip nėra...

Kaip „teisingai“ apskaičiuoti IG arbitraže

Sąmoningai šią temą palikau užkandžiui, kad nuo pat pradžių nekiltų sumaišties galvoje.

Deja, istoriškai arbitražo bendruomenė dar nesukūrė vienos – „kanoninės“ – ROI skaičiavimo formulės. O šia tema retkarčiais kyla rimti forumų karai, kuriuose iš esmės nėra nei teisingo, nei neteisingo.

Ir problema yra tokia: kai kurie arbitrai neteisingai apskaičiuoja IG...

IG = (pajamos – išlaidos) / išlaidos × 100,

kaip aš jums parodžiau, bet šiek tiek kitaip:

IG = pajamos / išlaidos × 100.

Dėl nedidelio formulės pakeitimo reikšmių diapazonas, kurį IG gali priimti, pasislenka - jis tampa nuo 0% iki plius begalybės. Tai yra, net kai eismo srautas yra neigiamas, IG išreiškiama kaip teigiamas skaičius, bet mažesnis nei 100%, o kai eismo srautas yra teigiamas, jis yra didesnis nei 100%.

Taip atrodo abu skaičiavimo metodai, naudojant tuos pačius pavyzdžius...

Mano nuomonė šiuo klausimu jau daug metų buvo nepajudinama ir pagrįsta patogumu. Jei prarandu pinigus, noriu statistikoje matyti rezultatą su minuso ženklu vien todėl, kad man daug lengviau atlikti analizę.

Žinoma, aš nedraudžiu jums naudoti antrąjį variantą, tačiau nepamirškite savo „megapelninguose“ atvejuose su 101% IG nurodyti, kokią formulę naudojote visa tai apskaičiuoti.

Ir juo labiau, niekam nereikia įrodinėti religinio fanatiko atkaklumo jūsų skaičiavimo metodo, pagrįsto Vikipedijos formule, teisingumo. Laikykite tai paprasta, ir jūs gausite pelno.

Faktiškai

Bet vis tiek leisiu sau, kaip straipsnio autorei, šiek tiek išdaigauti ir savo pasirinkimo teisingumą pabandysiu paremti socialiniais įrodymais.

Prieš publikuodamas medžiagą, specialiai surengiau nedidelę filialų apklausą šia tema ir gavau tokį rezultatą...

Veiklos marketingas reiškia aiškų ir pamatuojamą visos reklamos veiklos įvertinimą. Iš esmės ekspertai naudoja keletą metrikų, kurios aiškiai parodo reklaminių kampanijų efektyvumą: CPA (cost per action), CPO (užsakymo kaina), RRR (reklamos išlaidų dalis) ir ROI (investicijų grąža). Kiekvienas iš rodiklių yra naudingas darbe ir, žinoma, turi savo privalumų ir trūkumų.

Pagrindinius rodiklius galima apskaičiuoti naudojant visuotinai priimtas formules:

CPA (Cost per action) – tikslinio veiksmo kaina.

CPO (cost per order) – užsakymo kaina

DRR (reklamos išlaidų dalis)

ROI (return of investment) – investicijų grąža

Ypatingo dėmesio nusipelno DRR rodiklis, ypač populiarus Rusijos rinkodaroje. Ši metrika yra panaši į IG ir parodo visų išlaidų ir pinigų, gautų iš reklamos, santykį. Kadangi DRR yra tiesiogiai įtakojama realios apyvartos ir suteikia objektyviausią efektyvumo įvertinimą.

Pažiūrėkime į pavyzdį

Už nugaros ataskaitinis laikotarpis organizacija į reklamą investavo 10 000 rublių: be reklamos biudžeto į šią sumą įėjo kūrybos kūrimas ir reklaminės kampanijos sukūrimas. Iš pritrauktų klientų organizacija gavo 30 000 rublių pelno.

DRR = (10 000 / 30 000) * 100 % = 33 %

Tačiau realiame gyvenime DRR apskaičiavimas yra sudėtingas ir daug laiko reikalaujantis procesas. Būtina atsižvelgti į visas išlaidas ir pajamas, kurių iš tikrųjų gali būti daug: visi užsakymai iš svetainės, pirkimai neinternetinėje parduotuvėje, skambučiai, dizaino kūrimas, apmokėjimas už specialistų paslaugas, specialių renginių ir reklamos sąrankos kaina. Rinkodaros specialistams padeda paslaugos, kurios integruojasi su žiniatinklio analizės sistemomis – Google Analytics, Yandex.Metrica, taip pat atsižvelgia ir į skambučių sekimo paslaugų duomenis. Mūsų agentūra šiems tikslams naudoja K50 „Statistikos“ ir „Optimizer“ platformas. Sistema stebi reklaminių kampanijų eigą, įvertina darbo kokybę keliuose kanaluose vienu metu, analizuoja gaunamą srautą.

KPI – tai kiekybinis atliktų darbų kokybės įvertinimas. Metrika turėtų tiksliai atspindėti reklamos kampanijos efektyvumą ir sudaryti pagrindą tolimesnėms reklamos strategijoms. Stebėjimas pagrindiniai rodikliai padeda įmonėms pasiekti reklamos ir pardavimo tikslus.